16 grudnia odbyły się zajęcia z wychowania fizycznego w klasie IV i V uczniów Szkoły Podstawowej w Zembrowie.
Scenariusz lekcji dla klasy IV – V
Data: 16.12.2013r.
Temat: Radosne spędzanie czasu podczas zabaw z przyborami.
Motoryczność: kształtowanie szybkości , zwinności i orientacji.
Wychowawcze: umiejętność zdrowego współzawodnictwa.
Miejsce zajęć: sala ćwiczeń.
Liczba ćwiczących: 14
Pomoce: piłki, obręcze, laski gimnastyczne, szarfy, krążki, pałeczki sztafetowe, chorągiewki, lina.
Tok lekcji |
Treści i przebieg ćwiczeń
|
|
Część I – wstępno -przygotowawcza
|
||
1.Organizacja lekcji | Przygotowanie sprzętu do zajęć.
Zbiórka(powitanie, podanie zadań lekcji, zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas zajęć).
|
3 min. |
2. Ćw. nóg | Trucht po obwodzie koła.
|
1min. |
3.Ćw. ramion
|
Marsz – krążenia ramion w przód i w tył. | 1min |
4.Ćw.skocznościowe
|
Swobodne podskoki z nogi na nogę po obwodzie koła.. | 1 min. |
5.Ćw. tułowia w pł. strzałkowej
|
Skłony w przód. | 8 razy |
6.Ćw. tułowia w pł.
złożonej
|
Skrętoskłony. | 8 razy |
7.Ćw. nóg
|
Przysiady. | 8 razy |
8.Ćw.szyji. | Skłon głowy w przód i tył.
|
po 4 razy |
9.Ćw. w pozycji leżącej | Skłony do prawej i lewej stopy. | 8 razy |
10. Ćw. na drabinkach | Zwis na drabinkach – ,,krzesełko” | 8 razy |
11. Ćw. nóg
|
Trucht ze zmianą kierunku.
Część II –główna |
1 min. |
1.Przygotowanie do zajęć. | Podział na dwa zespoły.
Przygotowanie przyborów do realizacji zadań.
|
2 min. |
2.Zabawa orjentacyjno-porządkowa
,,Numerek” |
Uczeń o wywołanym numerze obiega rząd od zewnątrz do środka i wraca na swoje miejsce.
|
3 min.
|
3.Zabawa
,,Wyścig z obrotami”. |
Zawodnicy biegną od linii startu do linii mety obracając się, dotykają chorągiewki i wracają do swego rzędu.
|
4 min. |
4.Zabawa
,, Toczenie piłki laską” |
Pierwszy z każdego rzędu wybiega tocząc piłkę laską do wyznaczonej mety, zawraca z piłką do linii startu. Wygrywa rząd, który szybciej i dokładniej wykona zadanie.
|
4min. |
5.Zabawa ,,Przeciąganie liny” | Rzędy stają naprzeciwko siebie ciągną za linę. Wygrywa ten rząd, który przeciągnie szarfę za wyznaczoną linię.
|
2mn. |
6.Zabawa
,,Bieg sztafetowy z pokonywaniem przeszkód” |
Pierwsi z rzędów wybiegają trzymając pałeczkę sztafetową. Przeplatają przez siebie szarfę, obiegają na jednej nodze obręcz leżącą na podłodze. Biegną dotykają krążka i wracają do rzędu oddając pałeczkę następnemu zawodnikowi.
|
4 min. |
7. Zabawa ze skakanką
|
Pierwszy zawodnik z rzędu wybiega, skacze 3 razy przez skakankę, obiega pachołek i wraca do rzędu. | 3 min |
8.Zabawa
,,Stonoga” |
Wszyscy chwytają się za barki lub biodra i biegną do mety. Obiegają krążek na mecie i wracają na start.
|
2 min. |
Część III – końcowa |
||
1.Zakończenie zajęć | Uporządkowanie miejsca ćwiczeń.
Podanie wyników, ocena pracy ucznia.
|
3 min. |
2.Ćwiczenia rozluźniające | Marsz.
Ćwiczenia oddechowe.
|
2min |
3.Zbiórka i pożegnanie. | Przejście do szkoły z sali ćwiczeń. |
19 grudnia odbyły się zajęcia z wychowania fizycznego w klasie VI uczniów Szkoły Podstawowej w Zembrowie.
Scenariusz lekcji z wychowania fizycznego dla klasy VI
Data: 19.12.2013r.
Temat: Pokonujemy tor przeszkód.
Miejsce zajęć: sala ćwiczeń
Liczba ćwiczących: 9
Cele główne lekcji :
Umiejętności – Kształtowanie sprawności motorycznej na torze przeszkód.
Motoryczność- Doskonalenie i rozwijanie szybkości, zwinności, skoczności.
Wychowawcze- Świadome uczestnictwo w doskonaleniu swoich umiejętności.
Kształtowanie postawy odpowiedzialności za swoje zdrowie poprzez udział w ćwiczeniach korekcyjnych. Bezpieczeństwo podczas zajęć.
Pomoce: materace, drabinki, ławeczki gimnastyczne, kozioł.
Część I – wstępno-przygotowawcza
- Zbiórka, sprawdzenie obecności, zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas korzystania z przyrządów i przyborów.
- Ćw. ożywiające- marsz dookoła sali, swobodny bieg po obwodzie koła, na sygnał –siad skrzyżny na drugi swobodny bieg.
- Ćw. ramion – krążenia ramion w przód i w tył – 8 razy
- Ćw. nóg – skip A , skip C, cwał bokiem.
- Ćw. tułowia w pł. strzałkowej – skłony tułowia w przód – 8 razy
- Ćw. tułowia w pł. czołowej – skłony tułowia w bok, jedna ręka oparta o biodro, druga ugięta łukiem nad głową – 8 razy
- Ćw. mięśni brzucha – skłony tułowia w przód z leżenia tyłem przy drabinkach – 8 razy
- Ćw. w podporze – podpór przodem – naprzemienny wypad w tył – 8 razy
- Ćw. skocznościowe – z rozbiegu naskok na drabinki i zeskok – 4 razy
Część II –główna
- Przygotowanie przyrządów i przyborów do lekcji.
- Stacja I – start z pozycji startu niskiego.
- Stacja II – przejście na czworakach w podporze po ławeczkach gimnastycznych.
- Stacja III- wejście po ławeczce gimnastycznej zawieszonej na drabinkach, przejście bokiem po 2 drabinkach i zeskok w tył lub bokiem na materac.
- Stacja IV- bieg do kozła i przejście pod kozłem na czworakach.
- Stacja V – trzy ławeczki gimnastyczne, bądź tyczki z poprzeczkami ułożone równolegle w odległości 1metra pokonujemy je skokami obunóż.
- Stacja VI –przetaczanie na materacu.
- Stacja VII- przeskoki zawrotne na ławeczce.
Stacje na torze przeszkód pokonujemy 3 razy.
Uporządkowanie przyrządów i przyborów.
Część końcowa – ćwiczenia korekcyjne
1.Ćwiczenia oddechowe – leżenie tyłem, ręce wzdłuż tułowia, wdech – przeniesienie rąk za
głowę, wydech – przełożenie rąk do pozycji wyjściowej- 1 min.
2. Ćwiczenia mięśni grzbietu – siad skrzyżny ręce w ,, skrzydełka”.
3. Ćwiczenie mięśni brzucha – leżenie tyłem , ugięcie nóg z przyciągnięciem kolan
do klatki piersiowej – 1min.
4.Ćwiczenia mięśni pośladków – leżenie tyłem z nogami ugiętymi, stopy oparte o podłoże,
ręce wzdłuż tułowia, unoszenie bioder do linii kolan – 1 min.
5.Ćwiczenia uspakajające – marsz po obwodzie koła z ćwiczeniami oddechowymi,
ćwiczenie ,,minutka”.
6.Zakończenie zajęć –zbiórka , przypomnienie celów lekcji, ocena aktywności uczniów.
pożegnanie.