Zmieniasz miejsce zamieszkania? Chcesz zameldować się na pobyt stały pod nowym adresem? Sprawdź jak to zrobić. Prawo przewiduje dwa sposoby.
Krok po kroku
- PRZEZ INTERNET
Jeśli chcesz złożyć formularz przez ePUAP — potrzebujesz profilu zaufanego (eGo). Pozwala on potwierdzić twoją tożsamość. Chodzi o to, by nikt nie mógł się pod ciebie podszyć. Sprawdź, jak założyć profil zaufany.
- W URZĘDZIE
1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij druk Zgłoszenie pobytu stałego
- Pamiętaj o:
a. dowodzie osobistym lub paszporcie,
b. dokumencie potwierdzającym tytuł prawny do lokalu – do wglądu (w oryginale),
c. pisemnym pełnomocnictwie, jeżeli chcesz dokonać czynności zameldowania przez pełnomocnika.
2. Odbierz zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.
Wymagane Dokumenty
- Wypełniony i podpisany formularz Zgłoszenie pobytu stałego (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka) – zawierający potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
- Dowód osobisty lub paszport.
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, którym może być: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu – do wglądu (w oryginale).
- W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
– pisemne pełnomocnictwo do zameldowania,
– dowód osobisty pełnomocnika lub paszport.
Załączniki: